چگونه یک مجتمع آپارتمانی را انتخاب کنید

زندگی در یک مجتمع آپارتمانی می تواند مزایای دیگری نسبت به سایر گزینه ها، مانند اجاره خانه یا زندگی چند خانواده در یک آپارتمان داشته باشد. با این حال اگر این ریزه کاری ها را در نظر نگیرید امکان اینکه آپارتمان نامطلوب گیرتان بیفتد، وجود دارد.

قبل از خرید آپارتمان، اولویت هایتان را دسته بندی کنید.

عوامل زیر را در نظر بگیرید و تعیین کنید که (کدام یک) برای شما مهم است:

  • هزینه های پایین
  • همسایه های خوب
  • هزینه های کم برای تغییر محل
  • اجاره ماهانه
  • شارژ ماهیانه و تعمیر و نگهداری مواد غذایی
  • استخر شنا، سونا، تهویه مطبوع و یا خدمات آب و فاضلاب

ظاهر داخلی و بیرونی محل کار، حمل و نقل عمومی، خرید، بزرگراه ها و غیره

لیستی از مجتمع های آپارتمانی را که به آن علاقمند هستید را تهیه کنید

نام مجتمع، آدرس کامل و شماره تلفن را ثبت کنید. برای اتاق ها یادداشت ها بگذارید. شما می توانید این کار را بر روی کاغذ انجام دهید. مهم این است که به آن نظم و ترتیب داده، زیرا اگر در یک زمان چندین مجتمع را بررسی کنید ممکن است اشتباه کنید. راه های زیادی برای پیدا کردن مجتمع های آپارتمانی وجود دارد که ممکن است دوست داشته باشید در آن زندگی کنید:

رانندگی در اطراف منطقه مورد علاقه تان

برای پیدا کردن محل مناسبی برای زندگی میتوانید با اتومبیل خود شهر را بگردید، تبلیغات مجتمع های آپارتمانی را ببینید، به بنگاه ها سر بزنید یا در وب سایت ها به جستجو بپردازید.

تماس با مجموعه ای از مجتمع با مجموعه ای از سوالات

معیار های شما برای انتخاب خانه آپارتمانی باید بگونه ای باشد که برخی از موارد برای اجاره را از لیست های انتخابی شما حذف کند. در بخشی کاغذ خود بعضی از خانه هایی که پسندیده اید را یادداشت کنید.

اگر آپارتمان چیزی نیست که شما دنبال آن هستید، چرا توضیح دهید؟! مثلا اگر در آپارتمانی حیوان خانگی وجود داشت و شما دوست نداشتید میتوانید این مورد را هم یادداشت کنید که دیگر سراغ این آپارتمان نروید.

اگر آنها چیزی در دسترس داشته باشند که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، بپرسید که آیا می توانید یک قرار ملاقات برای بازدید و مشاهده آپارتمان هایی که در اختیار دارند ترتیب دهند یا خیر. امکان دارد واحدی را بپسندید که آماده تحویل به شما نباشد تا وقتی که مدت قرار داد شما در خانه اجاره ای قبلی تمام شود در این مواقع باید از مشاورین املاک بپرسید که آیا واحد دیگری شبیه این وجود دارد یا خیر. شما همچنین می توانید از بیرون واحد را مشاهده و امکاناتی که همسایگان دارند را بررسی کنید.

سعی کنید آپارتمان هایی را که در یک منطقه مشابه در همانجا قرار دارند را بررسی کنید.(با دقت نگاه کنید و بین آنها یکی را انتخاب کنید). اگر در هنگام برنامه ریزی دقیق نباشید، میتوانید به قسمت دیگر شهر بروید تا آپارتمان های بیشتری ببینید.

برای دیدن آپارتمان قرار ملاقات بگذارید

با دقت به مسیر هایی که میروید توجه کنید تا آپارتمان های بیشتری ببینید مخصوصا اگر شما در منطقه نا آشنا هستید. لباس و پوشش درست باعث تحت تاثیر قرار دادن فروشنده می شود. پس پوششی انتخاب کنید که نشان دهنده اطمینان و اعتماد  بیشتر نسبت به شما شود. اگر با مدیر ساختمان گفتگو می کنید میتوان در زمینه اجاره خانه به او اعتماد کرد و با او راحت در مورد آپارتمان مورد نظر گفتگو کرد.

مشاهده بیرونی مجموعه و سوالاتی برای بررسی

  • آیا منظره مجتمع منظم است؟ آیا چمن ها کوتاه شده اند؟ یا علف های هرز در حال رشد از ترک بتن رشد کرده اند؟
  • آیا همسایگان بخوبی از آپارتمان خود مراقبت کرده اند؟
  • همسایگانی که بیش از حد معمول در خانه شان نیستند، نمیتوانند به محوطه بیرونی منزل خود رسیدگی کنند. مطمئن شوید که کسی در محل پارک شما پارک نکند تا باعث ناراحتی و ایجاد مزاحمت برایتان گردد.
  • آیا تعداد زیادی ماشین وجود دارد؟
  • آیا باید زمان زیادی را جهت گشتن جایی برای پارک کردن ماشین صرف کنید؟
  • آیا پارکینگ در شب باز است؟
  • آیا حریم خصوصی تان حفظ خواهد شد؟
  • درب های ورودی سالم اند؟

تمام مواردی که گذشت نکات کوچکی بود که در کنار هم مهم بوده و توجه به آن باعث می شود تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

۱۳۹۷/۱۰/۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *