نحوه یافتن بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون های خانگی

تلویزیون های خانگی امروزه به یک آیتم اساسی و مهم در خانه های ما مبدل شده اند و شاید نتوان کسی را پیدا نمود که ادعا کند هرگز تلویزیون تماشا نکرده است. در نتیجه شناسایی مکانی مناسب برای قرار دادن تلویزیون از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع تشخیص اینکه چگونه می توان مجموعه ای از مبلمان، میز و صندلی و غیره را در یک مکان و در تعامل با یکدیگر قرار داد به گونه ای که نظم و یکپارچگی حاکم در منزل از بین نرفته و ظاهر اتاق شلوغ نگردد، مساله ای مهم و قابل تامل است که شاید نتوان برای آن قوانینی اساسی و سختگیرانه در نظر گرفت اما می توان نکاتی را در نظر داشت که در اکثر مواقع صادق بوده و می توان از این نکات در هر اتاق نشیمنی با هر ابعاد و متراژی استفاده نمود.

دیوار خالی منزل خود را پیدا کنید

یکی از اشتباهات رایج که بسیاری از افراد در دکوراسیون منزل خود مرتکب می شوند این است که تلویزیون را در جایی از اتاق نشیمن قرار می دهند که در همان بدو ورود به اتاق اولین چیزی که نظرتان را به خود جلب می کند تلویزیون است. اما بهترین مکان  برای قرار دادن تلویزیون های خانگی مقابل دیوارهای خالی یا بلامانع می باشند. منظور از دیوار خالی یا بلامانع بخشی از اتاق است که در آن قسمت پنجره، درب و یا مانعی وجود نداشته و دیوار کاملا خالی و بلااستفاده است. اکثر افراد عادت دارند تا تلویزیون را در زیر دیوارهای خالی اتاق قرار دهند اما نکته مهم در رابطه با این مکان ها دکور نمودن آنها می باشد. چراکه در اکثریت مواقع دکور کردن دیوارهای خالی آن هم زمانی که تلویزیون در آنجا قرار گرفته است کاری دشوار و سخت به شمار میرود.

بهترین کار این است که ابتدا مبلمان و صندلی ها را در زیر دیوارخالی و سپس تلویزیون را در مقابل آن قرار دهیم. دیواری که مبل در زیر آن قرار گرفته(دیوار خالی) را می توان با اضافه نمودن عناصر دیواری همچون تابلوهای نقاشی بزرگ و یا کمدهای دیواری و طاقچه های کوچک و بزرگ تزئین نمود و در دو طرف مبل ها نیز میز هایی کوچک و یا چراغ های پایه دار و بلند قرار داد.

در برخی از منازل ممکن است درون اتاق نشیمن یک شومینه دیواری نیز وجود داشته باشد. تصور رایج این است که شومینه ها بیشتر از تلویزیون ها مورد توجه قرار گرفته و نظر بیشتری را بخود جلب میکنند. اما این تصور بسیار غلط است چراکه بیشترین بخشی از خانه که افراد به آن توجه می کنند بخشی است که تلویزیون در آن قرار دارد و از این منظر شومینه در رتبه دوم قرار می گیرد. همچنین در چنین خانه هایی در صورتی که فضای خالی بین مبلمان تا شومینه حداقل ۱۰ متر باشد می توان تلویزیون را بر بالای شومینه دیواری نیز نصب نمود.

از گوشه های سالن برای قرار دادن صندلی ها و مبلمان استفاده کنید

یکی از اشتباهات رایج دیگری که در اکثریت خانه ها می توان آن را مشاهده نمود این است که هر کدام از صندلی ها در یک بخش از اتاق و با فواصل زیاد از یکدیگر قرار گرفته اند. بهتر است صندلی و مبلمان منزل خود را در یکی از گوشه های سالن قرار دهید. چراکه صمیمیت و نزدیکی بین اعضای خانه به این صورت افزایش مییابد. در سالن هایی بزرگتر و وسیع تر می توان یک گوشه دیگر از سالن را نیز بوسیله یک دست مبلمان دیگر تزئین نمود و درواقع دو دست مبل برای این نوع سالن ها در نظر گرفت. بدین طریق می توان بدون کشیدن دیوار اضافی و میانی، یک سالن بزرگ را به دو سالن کوچکتر تقسیم نمود.

نکته مهم دیگری که در اکثر خانه های ایرانی رعایت نمی شود این است که سرتاسر سالن را فرش میکنند و فضای خالی چندانی بر روی کف زمین باقی نمی گذارند. این حالت از چیدمان باعث می شود که سالن و فضاهای خالی آن شلوغ و سنگین بنظر رسند. بهترین حالت این است که فرش هایی در ابعاد کوچکتر استفاده کرده و بگذارید مبل ها و میزهای کوچک کناردیواری خارج از فرش قرار بگیرند و تنها ناحیه میانی و زیر میز اصلی را با فرش تزئین کنید. بدین طریق می توان فضای خانه را از نظر بصری بازتر و وسیع تر نشان داد و از شلوغی و پیچیدگی های اضافی و بی مورد نیز جلوگیری نمود.

تلویزیون را در بهترین زاویه ممکن قرار دهید

نقشه اتاق نشیمن

نقشه اتاق نشیمن

در صورتی که قصد دارید تلویزیون خود را بر روی پایه های دیواری نصب کنید بهتر است توجه داشته باشید تا ارتفاع آن کمتر از ۸۰ سانتی متر از سطح زمین نباشد تا بدین طریق بهترین زاویه ممکن در صورت نشستن بر روی مبل برای دیدگان شما میسر گردد. اگر قصد دارید از زیرتلویزیونی هایی استفاده کنید که حاوی بخش هایی برای قرار دادن کتاب و وسایل مختلف است حتما به یاد داشته باشید که آن ها را خالی نگذاشته و حداقل چند کتاب در درون این محفظه های خالی قرار دهید تا از نظر بصری جلوه بهتری را ارایه دهند. اما آخرین گزینه استفاده از زیرتلویزیونی های مخفی دیواری یا زمینی می باشد که در نگاه اول یک دکوری شیک و زیبا بوده و با فشردن یک کلید، تلویزیون از زیر زمین و یا پشت دیوار به بیرون ظاهر می گردد.

۱۳۹۷/۰۸/۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *