مواردی از رایج ترین اشتباهات در طراحی دکوراسیون داخلی

استفاده بیش از حد از مبلمان

مبلمان منزل شما می بایست در جایی قرار گیرد که مناسب باشد و فضای مخصوص به خود را پر کند و فضایی را ایجاد کند که هم جذاب باشد و هم کاربردی. فضای اتاق هرگز نباید تنگ و محدود به نظر برسد اما اگر این اتفاق افتاد با جابجایی و یا حذف بعضی از اسباب و لوازم می توانید این محدودیت فضا را از بین ببرید.

در بعضی از مواقع مشکل اصلی تعداد زیاد مبلمان و اسباب و لوازم منزل نیست بلکه مشکل اصلی جانمایی آنها در محل مناسب می باشد. اگر پس از جابجایی یک یا دو قطعه از لوازم منزل باز هم محدودیت فضا برطرف نشد می توانید آن قطعه را حذف کنید با اینکار از تغییری که ایجاد خواهد شد شگفت زده می شوید. شلوغی و محدودیت منزل نه تنها باعث می شود منزل شما بسیار کوچکتر به نظر برسد بلکه می تواند مانع حرکت نیز بشود.

تلاش برای قرار دادن لوازم در محلی خاص بدون توجه به ابعاد و اندازه آن

خانه ای که مبلمان آن کوچک است باعث می شود فضایی بسیار بی نظم و ناخوشایند ایجاد شود یا حتی آن را تبدیل به یک خانه عروسکی کوچک می کند که مسلما این آن چیزی نیست که به دنبال آن هستیم. همینطور خانه ای که دارای مبلمان بزرگ می باشد احساس شلوغی و تنگی و کوچکی را می انسان می دهد. بهمین دلیل در هنگامی جانمایی و جابجایی لوازم می بایست به ابعاد و اندازه های آنها توجه داشت .

انتخاب مبلمان قبل از انتخاب رنگ دیوار

 

بهتر است رنگ دیوار خانه را قبل از مبله کردن آن انتخاب کنیم زیرا همسان سازی مبلمان و لوازم داخل منزل از نظر رنگ و طرح با دیوار های داخل خانه بسیار راحت تر از همسان سازی رنگ دیوار با مبلمان است. چرا که رنگ آمیزی کاری زمان بر و مشکل است از جهتی دیگر ساخت رنگ مورد نظر و همسان با لوازم خانه عملی تخصصی و زمان بر می باشد.

نادیده گرفتن اهمیت بودجه

بیش از حد مشتاق نباشید، بیش از حد خرید نکنید یا به عبارتی دیگر همه چیز را یکباره نخرید. یک بودجه در نظر بگیرید و با توجه به آن اجناس مورد نظرتان خریداری نمایید توجه داشته باشید که شما لازم نیست همه چیز را یکجا داشته باشید فضایی به خوبی تزئین می شود که طراحی در طول زمان و با سرپرستی و انتخاب درست و برحسب نیاز و با توجه به اصول طراحی پیش برود.

تنوع طلبی

همه ی لوازم منزلتان را از یک فروشگاه یا برند خاص خریداری کنید چرا که شما می خواهید لوازمتان با هم هماهنگ کنید اما نمی خواهید آنهارا با هم مطابقت دهید این دو موضوع با هم تفاوت دارند. از این رو صرف زمان و سلیقه به خرج دادن از مهمترین عوامل در تنوع طلبی می باشد.

روشنایی ضعیف

شما می بایست بیش از یک منبع برای روشنایی داشته باشید. با جاگذاری مناسب لامپ ها در محل مناسب و با اندازه مناسب می توانید کمبود نور را در مواقع مورد نیاز برطرف نمائید. روشنایی باید به گونه ای باشد که بتوانید در زیر آن به هر فعالیتی که علاقه مندید بپردازید و احساس کمبود نور نکنید اما این روشنایی نباید به حدی برسد که زننده و ناجور باشد.

۱۳۹۷/۰۹/۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *