خانه های آینده چگونه خواهند بود

هنگامی که شخصی در مورد خانه های آینده صحبت میکند همیشه به یاد فیلم های علمی تخیلی میافتیم. جدا از این مسئله همیشه این فیلم های علمی تخیلی بوده اند که باعث بکارگیری تخیل انسان و شکوفا شدن آن شده اند. یکی از آن موارد خانه های پیشرفته است. خانه های آینده در تمام نقاط زمین و همچنین جو کره زمین قرار خواهند گرفت. بیایید نگاهی به بخشی از خانه های آینده که برخی از آنها در زمان حال ساخته شده اند بیاندازیم.

در ایالات متحده آمریکا در حال حاضر حدود ۶۰۰۰ خانه محافظت شده زمینی یا خانه ی زیرزمینی وجود دارند، بسیاری از این خانه ها با ویژگی هایی همچون حفاظت از انرژی پیشرفته مانند صفحه های خورشیدی، پنجره های خورشیدی و تکنولوژی خانه هوشمند مجهز شده اند. نمونه ای از این خانه ها با تکنولوژی بالا تنها بر نوک قله های کوه های یخی در قطب شمال و منطقه قطب جنوب وجود دارد. البته این خانه ها موقتی بوده و توسط دانشمندانی که تحقیقات انجام میدهند برپا شده اند.

خانه های پیشرفته شگفت انگیز در بالای کوه ها و خانه های شناور (قایق ها، کشتی ها، خانه های قایقی) یا خانه های ساخته شده در دهانه ها که از خشم سیل یا طوفان در امان هستند؛ تمام این خانه ها میتوانند خانه های هوشمند با تکنولوژی اندازه گیری هوشمند و لوازم هوشمند باشند که با شرکت برق و هرکدام از طرفین ارتباط برقرار میکند، علاوه برآن میتوانید بطور مستقیم با رایانه شخصی یا برنامه تلفن همراهتان نیز ارتباط برقرار کنید.

محققان به تازگی فناوری صفحه باریک خورشیدی را ساخته اند و این را در پنجره ها بکاربرده اند تا هر پنجره ای در خانه یا دفتر شما یک ژنراتور برق باشد. در آینده نزدیک ما میتوانیم انتظار داشته باشیم که خانه های آینده از فناوری مشابه در کل خانه استفاده شود. هر خانه آینده، خانه ایستگاه تولید برق خود خواهد بود.

ربات خانگی

خانه های آینده البته از ربات های آینده نیز استفاده میکنند تا کارهایی مانند تمییز کردن و مرتب کردن را انجام دهند. برخی از این تکنولوژی ها اکنون در حال رخ دادن هستند. برای مثال مهندسین ژاپنی در سال های اخیر به پیشرفت هایی دست یافته اند. مانند روباتهای کاربردی که قادرند پاسخگو به گفتگوهای انسان باشند و کارهای خاصی در اطراف خانه انجام دهند.

برنامه های گوشی هوشمند که با خانه های خود ارتباط برقرار میکنید در چند سال آینده بطور چشمگیری افزایش میابد. آیا میخواهید درجه حرارت یخچال خود را کنترل کنید، اجاق یا ماشین لباسشویی را روشن کنید؟ خب، یک برنامه برای این کارها وجود دارد. البته این فقط یک شروع است، زیرا برنامه هایی ایجاد می شود که می توانید با ربات های آینده خود ارتباط برقرار کنید تا کارهایی نظیر پختن غذا، پهن کردن لباس های داخل ماشین لباسشویی، غذا دادن به حیوان خانگی و… را انجام دهند.

قادر خواهید بود تا از گوشی هوشمند خودتان مواد غذایی داخل یخچال و فریزر را بررسی کنید و از فروشگاه، مواد غذایی سفارش دهید یا از اتوماسیون خانگی آینده خود استفاده کنید طوری که نگرانی بابت آن نداشته باشید، زیرا فناوری خانه هوشمند از پیش برنامه ریزی شده و مراقب این موارد برای شما خواهد بود.

سیستم های سرگرمی خانه های آینده با ترکیب واقعیت خواهد بود. واقعیت مجازی و واقعیت های فیلم و تلویزیون در واقع تعاملی تر از قبل خواهند بود. تصور کنید در اتاق نشیمن خود درحالی که مشغول تماشای اخبار و یا آخرین فیلم سه بعدی هستید با یک نسخه آینده از گلف یا تنیس با دوستان مجازی خود نیز بازی می کنید. در حقیقت، شما فقط باید در مورد آنچه که میخواهید در مرکز سرگرمی خانه آینده خود ببینید و آنرا انجام دهید فکر کنید، در کسری از ثانیه به واقعیت تبدیل می شود.

اکثر خانه های آینده همچنین دفاتر خانگی خودشان را خواهند داشت‌. محل کار در آینده سازگار خواهد شد تا بتوانید با ساعت های قابل تغییر کار کنید و با همکاران در تعامل باشید و در جلسات تماس بگیرید و از دفاتر خانگی خودتان با همکاران در ارتباط باشید.

برای افرادی که مشکلات خواب دارند خانه های آینده خواب شب شما را با استفاده از اتاق های محروم از حس همراه با تکنولوژی مخصوص به خود تضمین می کند.

امنیت خانه های آینده

امنیت خانه آینده نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است. دوربین های بیرون از خانه با استفاده از سیستم های داخلی با استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره برای تعیین آشنا از فرد ناشناس ادغام خواهند شد. این سیستم خودکار خواهد بود و زمانیکه غریبه ای در خارج از خانه شناسایی شود بصورت خودکار پلیس را باخبر می کند.

امکانات رفاهی سالمندان و کودکان

سالمندان قادر به حرکت بهتر در خانه های آینده مجهز به پله برقی و راهروهای محرک خواهند بود. تمام خانه های آینده با سن قانونی مناسب برای نگهداری از کودکان ساخته خواهد شد که سطح متناسب با سن هر کودک را فراهم میکند.

تمام موارد بیان شده در سالیان پیش، رویا بود و هر فردی امکان تحقق آن را نزدیک به صفر می دید. اما هرچه رو به جلو حرکت می کنیم خانه های آینده شکل پیشرفته تری نسبت به قبل پیدا می کنند و به نوعی روند تکامل را طی می کنند. در آینده ای نه چندان دور شاهد مشاهده این خانه ها در جای جای کره‌ی خاکی خواهیم بود.

۱۳۹۷/۱۰/۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *