تمهید دولت برای بازار مسکن

آنگونه که مقامات بانک مرکزی می‌گویند، پیش از اینکه دوره ده ساله پروژه مسکن مهر به اتمام رسد، برخی از منابع آن آزاد شده و این منابع آزاد، صرف تامین منابعی خواهد شد که حساب صندوق پس انداز یکم را تشکیل می‌دهد؛ این در حالی است که صندوق مذکور، به اتکای سپرده گذاری مردم برای دوره ۶ ماهه تا یکساله تجهیز شده و فردی که در این صندوق سرمایه‌گذاری و به نوعی پس‌انداز می‌کند، بعد از گذشت مدتی می‌تواند با دریافت وام کم بهره، صاحب خانه شود.

البته دولت تمهیدات دیگری را هم برای تجهیز منابع بانک تخصصی این حوزه و تجهیز منابع آن انجام داده که نمونه آن، کاهش نسبت سپرده قانونی برای افزایش منابع این بانک است که اگر بتواند به حرکت درآید، منجر به رونق بازار مسکن خواهد شد. اکبر کمیجانی، قائم‌مقام بانک مرکزی در این رابطه به خبرنگار مهر می‌گوید: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۸۱۸ هزار واحد مسکن مهر تحویل شده است و این رقم تا انتهای عمر دولت که کمتر از یکماه از آن باقی مانده، به ۸۴۵ هزار واحد خواهد رسید.

وی می‌افزاید: در مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهرتکمیل شده است و مابقی نیز حداکثر تا اواسط سال آینده تحویل خواهد شد.

تمهید دولت برای بازار مسکن

۱۳۹۶/۰۴/۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *