اوراق تسهیلات مسکن، کارمزد و نحوه استفاده

سقف های تسهیلاتی احداث، خرید و تعمیر واحد مسکونی از محل اوراق تسهیلات مسکن به ترتیب ۳۰۰ میلیون ریال، ۳۰۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیون ریال و در چارچوب ضوابط بانک مسکن است. نماد معاملاتی این اوراق شامل نام ماه و دو رقم آخر سال صدور است. به عنوان مثال نماد “امتیاز تسهیلات مسکن مهر ۹۰″ مربوط به اوراقی است که در مهر ماه ۹۰ منتشر گردیده است. مدت اعتبار اوراق صادره از تاریخ صدور به مدت دو سال است که این مدت با نظر بانک مسکن و در شرایط خاص حداکثر تا دو دوره ۶ ماهه قابل تمدید خواهد بود.

لذا اوراقی که از زمان اعتبار آنها زمان کمتری باقی مانده است دارای قیمت متفاوتی است بنابراین نماد معاملاتی جداگانه‌ای برای هر ماه به این اوراق اختصاص پیدا می کند.

نکات قابل توج:

-در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده ننماید، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی جهت خرید اوراق به ایشان مستردد نخواهد شد. لذا توصیه می‌شود سرمایه‌گذارانی که قصد استفاده از تسهیلات این اوراق را ندارند تا قبل از پایان مهلت اعتبار، اوراق را در بازار به فروش برسانند.

-در هر جلسه معاملاتی، هر کد معاملاتی صرفاً تا سقف ۹۰ ورقه تسهیلات مسکن مجاز به ورود سفارش خرید و انجام معامله در کلیه نمادهای اوراق تسهیلات مسکن هستند.

۱۳۹۶/۱۰/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *